mariaenguus.reismee.nl

Dag 5 Onderweg naar Lake Tekapo

Vannacht is het flink gaan regenen, dit is het gevolg van de cycloon Gita. Men verwacht ondergelopen en afgesloten wegen en we weten niet of we onze volgende bestemming kunnen bereiken. We willen dan ook graag meteen na het ontbijt aanrijden.

Het is zo'n 250 km tot Lake Tekapo, we verwachten hier een uurtje of 4 over te rijden. Onderweg blijft het maar regenen, er is weinig aan. Gelukkig komen we geen weg afsluitingen tegen.

We houden een korte lunch stop in Geraldine en rijden daarna snel verder.

We komen rond half 4 aan in Lake Tekapo. Voor vanavond hebben we een Star Gazing Tour geboekt, deze gaat helaas niet door vanwege het slechte weer. We kunnen de reservering nog omzetten naar morgenavond maar het blijft afwachten of het doorgaat.

Vanavond dus maar wat relaxen, eten koken, wasje draaien en deze blog bijwerken. Guus heeft wat hout gehakt voor in de kachel.

Zojuist lezen we op internet dat in Christchurch de noodtoestand is uitgeroepen vanwege ondergelopen straten, zware regenval en harde windstoten, we zijn er net op tijd weg!

Toony

Nou nou jullie beginnen al gelijk met allerlei avonturen. Gelukkig zijn jullie inderdaad net op tijd weg zodat jullie reisschema niet in het water valt. ???

Erna

Geluk gehad!

Johan

Hahaha lekker knus hoor kacheltje op stoken! Hopelijk snel beter weer!