mariaenguus.reismee.nl

Dag 16 Onderweg naar Greymouth

Als we wakker worden weten we al dat de helikoptervlucht niet doorgaat. Het regent namelijk nog steeds en dan wordt er niet gevlogen.

We pakken de auto in en beginnen aan de trip naar Greymouth. Het is ongeveer 2.5 uur rijden langs de westkust (Tasman zee). Het is een leuke route en we stoppen regelmatig om van het uitzicht te genieten.

Na een uurtje komen we door een klein plaatsje "Hari Hari" waar we een lifter oppikken die al een tijdje in de regen staat. Hij blijkt hier te wonen en moet ook naar Greymouth. Hij weet van alles te vertellen over de omgeving en de mensen die er wonen.

Om 1 uur komen we aan in Greymouth, we kunnen pas om 3 uur terecht in onze cottage en gaan daarom het stadje bekijken.

We vinden we een interessant historisch museum over dit stadje. We leren er alles over overstromingen, ingestorte mijnen en het ontstaan van deze stad.

De tijd vliegt en het is zo 3 uur, we rijden naar onze cottage net buiten Greymouth. Het is een ruime cottage op het erf van een voormalig boerenbedrijf.

De rest van de dag doen we niet veel meer, ff naar de winkel wat te eten halen en 's avonds relaxen bij een filmpje.