mariaenguus.reismee.nl

Dag 18 met de Kiwi Rail naar Christchurch

Vandaag wordt een lange dag. We moeten om 10 uur onze cottage verlaten en voor die tijd alle bagage reduceren tot 2 koffers en 2 rugzakken, zoals we 2.5 weken geleden gestart zijn.
Dit is nog even passen en meten.

De trein naar Christchurch vertrekt om 2 uur dus hebben we nog wat tijd om Greymouth te verkennen. We parkeren de auto alvast bij het station waar we hem straks in moeten leveren.

We lopen een rondje door de stad maar er is weinig te beleven. Op een terrasje drinken we koffie. Dan moeten we de treinkaartjes regelen, de bagage inchecken en daarna de auto inleveren.

Om 2 uur stappen we in de trein die om half 7 in Christchurch aankomt. Deze treinreis staat bekent als een van de mooiste ter wereld.

Een coupe achter ons is een open coupe waar je kunt filmen en foto's kunt maken. We gaan door 15 tunnels en het landschap veranderd continu.

Precies om half 7 komen we aan in Christchurch, nog even op de koffers wachten en dan met de taxi naar het vliegveld. Hier staat onze nieuwe huurauto al klaar.

Het is nog 2 uur rijden naar Akaroa, het is een weg met vele haarspeldbochten en het wordt al aardig donker.

Om half 10 komen we eindelijk aan bij ons nieuwe onderkomen. We hebben nog niet gegeten maar hebben geen zin nu nog iets te gaan zoeken. We gaan meteen slapen, morgenvroeg maar even een supermarkt zoeken.

Sandra

Drukke dag! De treinreis lijkt met ontzettend mooi!

Mari & Loes

Wij zien jullie wel vaak aan het eten en drinken.....
Lijkt ons wel super relaxed in de trein. Hoef je zelf niet op de weg te letten en kun je alle aandacht bij de omgeving (en elkaar) houden. Prachtig.
We zullen blijven duimen voor goed weer.