mariaenguus.reismee.nl

Dag 21/22 Onderweg naar Abel Tasman national park

De planning vroeg te vertrekken is mislukt omdat we allebei slecht geslapen hebben en we besluiten een uurtje langer te blijven liggen. Om 9 uur alle spullen in de auto gelegd. We moeten 500 km afleggen vandaag, dit gaat ongeveer 7 uur duren.
Met de nodige stops erbij verwachten we rond 6 uur aan te komen in Riwaka.

We rijden veel door de bergen en dat zorgt altijd voor mooie vergezichten. Om iets voor 6 komen we aan bij onze cottage voor de komende dagen. We rijden nog ff langs de winkel voor iets te eten. Na het eten gaan we lekker slapen.

De weersverwachting is goed, zo'n 24 graden en een lekker zonnetje.

De volgende ochtend besluiten we om vandaag lekker rustig aan te doen.  We slapen uit (Guus in ieder geval) en na een laat ontbijt verkennen we de omgeving.

Motueka is een rustig stadje, er zitten 2 supermarkten en wat restaurantjes. Verder is hier niet veel te beleven.
In Kaiteriteri is een leuk strand, hiervandaan vertrekken veel watertaxi's en kun je kayaken, peddel boarden en met een waka (Maori kano) varen.

In deze omgeving wordt veel fruit geteeld en het is nu oogsttijd. De appels, peren, kiwi's en druiven worden volop geplukt. Op iedere straathoek kun je fruit kopen in een stalletje.