mariaenguus.reismee.nl

Dag 24 Abel Tasman national park / Takaka

Vandaag willen we een klein stukje van het Abel Tasman nationaal park verkennen. Er loopt een weg door de bergen naar Takaka, deze weg is een goed startpunt om het park te verkennen. Deze weg loopt om het park heen en je kunt op veel plaatsen een stukje verder het park in rijden.

De weg naar Takaka is sinds cycloon Gita dicht, er wordt hard gewerkt aan het herstellen van de weg en deze is alleen in de ochtend en avond een uurtje open voor voornamelijk woon-werk verkeer.

Vanochtend zien we meer verkeer rijden en gaan een poging wagen. Er wordt vandaag niet gewerkt en we mogen onder begeleiding de berg over. Onderweg zien we de schade die cycloon Gita heeft aangericht, er zijn veel modderstromen geweest die bomen, rotsen en delen van de weg hebben weggespoeld.

We rijden verder naar Takaka en komen vlakbij in Pohara uit bij een bijna verlaten strand. We maken een wandeling over het strand en drinken hier nog wat.

We kunnen terug dwars door het park maar dit gaat een aantal uren duren. Dus toch maar via dezelfde weg terug.

In Kaiteriteri eten we nog wat en om 6 uur zijn we weer thuis.

Nu even installeren voor de finale van de mol, de herhaling natuurlijk, we weten al wie het is.

Straks alles weer tactisch inpakken, morgen gaan we met de boot naar het noorder eiland.

Trees

Ik reis met jullie mee zo leuk

Janet

Lijkt me echt geweldig om dit alles te zien van fichtbij

Gertie

Wat ontzettend leuk om allemaal te lezen
Lieve groeten van ons xxx