mariaenguus.reismee.nl

Dag 26 Wellington

Na het ontbijt willen we naar het Te Papa Tongarewa museum. Dit is HET nationale museum van Nieuw Zeeland. We doen eerst een rondleiding met een gids van een uur, daarna hebben we nog 1.5 uur nodig om alles te zien.

Het museum telt 6 verdiepingen, de belangrijkste thema's zijn: Flora en fauna, Maori, de 1e wereldoorlog, aardbevingen en vulkanen.

Na een lunch op een van de vele terrasjes in de haven gaan we met de Cable Car omhoog (Wellington ligt deels tegen een heuvel gebouwd.) Boven kun je naar de botanische tuinen maar wij gaan naar Zealandia, een natuurpark waar veel aparte diersoorten leven.

We maken hier een wandeling van ca 2 uurtjes en zien diverse roofvogels, gekko's en andere vreemde vogels.

We gaan weer met de Cable Car naar beneden en lopen naar het hotel, ff douchen en daarna wat eten in de stad.

Om half 10 zijn we terug in het hotel en drinken nog wat en werken de blog bij. Helaas wil het met foto's nog niet echt lukken.
Deze volgen zo snel mogelijk.

Anja

Wat een heerlijk verslag steeds opnieuw weer leuk om jullie verhalen te lezen ???

Tonny

Wat een drukke dag vandaag. Veel te zien. Wat zal dit en onvergetelijke reis voor jullie zijn. ?