mariaenguus.reismee.nl

Dag 29 Ohakune

We moeten om 10 uur in Pipiriki zijn voor de "Bridge to Nowhere" tour. Dus vroeg ontbijten, regenjas en wandelschoenen mee.
Ook wat broodjes en fruit gaan mee voor de lunch.

De bedoeling is dat we met een jetboot een uur gaan varen door het Whanganui national park, daarna is het nog 40 minuten lopen door de bergen om bij te brug te komen. Omdat het de hele dag gaat regenen gaan we met een overdekte boot.

Buiten de gids, Thomas, hebben we de boot voor ons zelf. We krijgen dus een privé tour.

We varen over de Whanganui rivier, het is erg mooi al is er nog wel veel schade van de extreem hoge waterstand van 2 weken geleden. Toen is na 1 nacht regen het waterpeil in de rivier tien meter gestegen.

Rond half 12 beginnen we aan de wandeling naar de brug, door de dichte begroeiing hebben we niet zoveel last van de regen.

Het is een vreemd gezicht, zo'n betonnen brug midden in het regenwoud. Nadat we het uitzicht vanaf de brug bewonderd hebben lopen we weer terug.

We lunchen op de boot en de gids vertelt ons alles over de geschiedenis van deze brug en de omgeving. Hierna varen we terug naar Pipiriki.

Rond 4 uur zijn we weer bij de B&B, na een warme douche en een uurtje relaxen gaan we eten bij de Italiaan in het dorp.

Tonny

10 meter in 1 nacht dat is nog eens een flinke bui.