mariaenguus.reismee.nl

Dag 31 Rotorua dag 1

Op de planning vandaag staat Hobbiton. Dit is een deel van de filmset van Lord of the Rings en the Hobbit, genaamd de Shire.
Dit schijnt in de buurt van Rotorua te zijn nl Matamata en we willen graag een kijkje nemen.

Om 12 uur komen we aan in Matamata en willen kaartjes kopen voor Hobitton, het blijkt dat we pas om 4 uur terecht kunnen. Je kunt er namelijk alleen met een begeleide toer naar toe omdat het op privé terrein ligt.

Er blijkt iedere 5 minuten een bus te vertrekken met zo'n 30 personen erin. Het is dus behoorlijk commercieel.
We besluiten toch kaartjes te kopen en de tussentijd door te brengen bij een grote autoshow waar we onderweg langs
gekomen zijn.

Na 2 uurtjes op de auto show houden we het voor gezien, we gaan terug naar Hobbiton en eten hier nog wat. Om 4 uur vertrekt onze bus. Na 10 minuten zijn we bij Hobbiton, We hebben een gids bij die ons rondleidt en leuke verhalen vertelt. Aan het eind van de toer krijgen we wat te drinken in de Gouden Draak en na 2 uurtjes zijn we weer terug.

Eenmaal thuis zitten we nog even lekker op ons terras en drinken nog een whisky en een wijntje.