mariaenguus.reismee.nl

Dag 36 Onderweg naar Russel

Gisteravond kregen we bericht dat de weg naar Russel gedeeltelijk afgesloten is en we krijgen 2 opties voor een omleiding.
We besluiten dus om op tijd te vertrekken. Volgens de tomtom is het 4,5 uur rijden.

Onderweg hebben we veel last van hevige regenbuien. Als zo'n bui na 10 minuten over is, is het weer stralend weer.
Tot de volgende bui.

Halverwege ligt het plaatsje Kaiwaka. Als we hier aankomen is het lekker zonnig. Kaiwaka is een leuk stadje met veel galerijtjes en kunstobjecten die de stad opfleuren.

Na een korte wandeling, wat koffie en een broodje rijden we verder richting Russel. Het weer blijft wisselvallig.

Om Russel te bereiken moeten we in Paihia een pontje over. Daarna zijn we snel bij ons appartement.

Deze huizen zijn niet aangesloten op een waterleiding maar zijn zelfvoorzienend. Regenwater wordt opgevangen in tanks en gezuiverd.
We moeten dus zuinig zijn met water.

Nadat we de auto geleegd hebben rijden we naar de supermarkt om wat voorraad te halen voor de komende dagen.

We maken iets te eten en gaan lekker slapen.

Mari & Loes

Houdt het wel lekker groen, die regen. We zullen duimen dat de dagen die jullie nog resteren vooral heel zonnig en plezierig zijn.

Kees en Anja

Jeetje wrs jullie laatste lange B&B geniet ervan en neem vooral het mooie weer in de koffer mee terug en regen daar laten