mariaenguus.reismee.nl

Dag 41-43 de Terugreis

De wekker gaat om 6 uur en om 6.45 zitten we in de auto. We willen wat eerder weg omdat we door Auckland moeten en dit schijnt nogal druk te kunnen zijn 's morgens.

Na een uurtje staan we in de file, het is erg druk en we zijn blij dat we eerder vertrokken zijn.

We lezen op borden dat de weg naar vliegveld dicht is, er is een ongeluk gebeurd en een omleiding ingesteld.

Als we Auckland bijna voorbij zijn moeten we een keus maken: of de weg waar het ongeluk gebeurd is of de omleiding waar het verkeer stilstaat. We kiezen voor het eerste en we hebben geluk.
Na een paar km krijgen staat er op de borden dat de weg weer vrij is.

We zijn om 9.15 zijn we op het vliegveld en leveren de auto in en gaan naar de gate om in te checken.

Hierna nog door de douane en dan wachten. De vlucht vertrekt mooi op tijd en we hebben veel extra beenruimte omdat we op de voorste rij in onze klasse zitten. Dit is wel erg relaxed.

Het is 10 uur vliegen naar Singapore. Hier hebben we 4 uur voor de volgende vlucht vertrekt.
We hebben nog wat dollars over van de heenweg en gaan wat shoppen.
We zijn ook wel moe en gaan op tijd richting de gate waar we nog even rustig kunnen zitten.

Eenmaal in het vliegtuig blijkt dat we nog niet mogen vertrekken. Het wachten duurt lang maar na 1 uur gaan we dan.
We zitten weer op de voorste rij. Het is nu nog 13.5 uur vliegen en we hopen dat we een beetje kunnen slapen.

Nou, niet echt dus. We slapen allebei bijna niet, af en toe een paar minuten.
Na 13 lange uren komt eindelijk het bericht dat de daling ingezet wordt.

We zijn vrij snel uit het vliegtuig en lopen naar de bagage band, onze koffers zitten bij de eerste 15 die van de band afrollen.

Onze "taxi" naar huis staat al klaar en iets voor elf zijn we weer thuis.

We hebben een super vakantie gehad, veel gezien en gedaan, 6500 km gereden, erg goed maar ook heel slecht weer gehad.

We zijn ook weer blij thuis te zijn!

Deze blog vernietigd zichzelf in 10....9.....8......7......6