mariaenguus.reismee.nl

Dag 4 Christchurch

Vandaag gaan we naar de op een na grootste stad van Nieuw Zeeland. Het is een half uurtje rijden van de B&B naar Christchurch. Het is nog steeds erg warm, maar nu hebben we onze kleding hier op aangepast.

In de stad is de schade van 2 zware aardbevingen (2011, 2016) nog goed zichtbaar. Op veel plaatsen in het centrum wordt volop gewerkt aan het opnieuw opbouwen van de stad en het herstellen van historische gebouwen. Veel gebouwen staan in de steigers of worden overeind gehouden door een stapel zeecontainers. Er is een winkelcentrum gebouwd uit o.a. containers omdat veel gebouwen niet gebruikt mogen worden i.v.m. gevaar van instorting.

's Avonds zijn we uitgenodigd bij Pete & Sheryl voor een BBQ diner. Het is inmiddels aardig afgekoeld en eten binnen. We krijgen een Rib-Eye steak die maar net op ons bord past en erg goed smaakt.

Als zowel Pete als Guus aan hun favoriete whisky beginnen blijft het nog lang erg gezellig.

Om 00.30 uur horen we dat cycloon Gita eraan komt. Het is mogelijk dat we morgen onze nieuwe bestemming niet kunnen bereiken door afgesloten wegen. We moeten morgen het weerbericht goed in de gaten houden.

Erna

Het wordt wel spannend bij jullie! Dat met die containers is wel een slimme oplossing.