mariaenguus.reismee.nl

Dag 6 Lake Tekapo

Als we wakker worden regent het nog steeds. Vanwege het slechte weer is er in Lake Tekapo weinig te beleven. Als het mooi weer is, is het druk op t water met allerlei activiteiten. Deze liggen nu allemaal stil.

Na het ontbijt gaan we naar de plaatselijke super om wat eten in te slaan. Het lijkt hier Volendam wel, busladingen Japanners en Chinezen lopen hier rond.

Omdat er verder weinig te doen is besluiten we om de omgeving te gaan verkennen, we vinden een weg die om het meer lijkt te lopen maar deze is vrij moeilijk begaanbaar.

Het is een mooie omgeving, aan de ene kant het meer, aan de andere besneeuwde bergtoppen.

Rond 4 uur checken we of de Star Gazing Tour vanavond wel door kan gaan, dit is nog steeds niet zeker ivm de vele bewolking.
We moeten ons om 1 uur vannacht melden, dan zal beslist worden of de tour doorgaat.

De rest van de dag doen we niet veel meer.

Om half 1 kleden we ons dik aan, het is ongeveer -14 graden bij de sterrenkijkers op de top van een berg. Helaas is het nog steeds te bewolkt om een ster te kunnen zien. We krijgen de keus of ons geld terug, of een rondleiding met gids maar zonder sterren.

We kiezen voor het laatste en gaan met een bus de berg op. Anderen gingen niet mee dus waren we met z'n tweeën. De bus moet zonder verlichting de berg op omdat ieder lampje, hoe klein ook, de sterrenkijkers stoort.

We krijgen uitleg van 4 enthousiaste studenten, en het is echt interessant. Alleen jammer van de sterren. Om half 4 zijn we weer terug en gaan gauw slapen. Morgen is het weer verhuisdag!