mariaenguus.reismee.nl

dag 10: The Doubtful Sound

Vandaag om 8.15 ontbijten, we moeten om half 11 bij Pearl Harbour zijn waar onze boot vertrekt. Tijd genoeg dus om goed te eten en warme kleren aan te trekken.

Het is vannacht gaan regenen dus we verwachten veel watervallen in the Doubtful Sound.

Om half 11 vertrekt de boot, we varen over Lake Manapouri en de tocht duurt ongeveer een uur. Hierna stappen we over op de bus, deze rijdt in 45 minuten naar de andere kant van de berg waar we overstappen in een catamaran voor een 4 uur durende rondvaart.

Zo had het moeten gaan!

Helaas voor ons stopte de bus na een half uurtje, de chauffeur meldt dat verderop een brug is weggespoeld door het water en we onze bestemming niet kunnen bereiken.

De bus keert om en begint aan de terugweg.

Na 20 minuten stoppen we weer, blijkt voor ons ook een deel van de weg verdwenen te zijn, we zitten vast op de berg.

We moeten een half uurtje wachten op instructies, dan horen we dat verderop een paar blokhutten staan, deze mogen we gebruiken om warm te blijven. Er wordt koffie en thee gezet.

We horen dat er ook nog mensen vastzitten op het water, zij kunnen niet van de boot af.

Na 5 lange uren horen we dat we met helikopters van de berg gehaald gaan worden, dit gaat lang duren want er kunnen iedere keer maar 4 personen tegelijk mee.

In totaal zitten zo'n 300 mensen vast.

Rond 7 uur zijn wij aan de beurt, We worden in 5 minuten naar de boot gevlogen, deze gaat meteen terug naar Manapouri.

Hier moeten we ons melden zodat ze zeker weten dat iedereen van de berg af is.

Hierna zijn we een hapje gaan eten en daarna lekker naar bed.

Trees

Jullie maken wel wat mee gelukkig is het goed afgelopen groetjes Trees

Anja

Wat een ervaring maar blij dat jullie veilig zijn!!

Johan

Nou jaaaaa zeg wordt al met al een spannende vakantie!!!

anita

zit jullie niet mee , wel spannend !!