mariaenguus.reismee.nl

Dag 15 Franz Josef Glacier

Vanmorgen om 8 uur opgestaan. Onze helikoptervlucht staat gepland om half 11. We moeten eerst even checken of deze doorgaat. We lopen naar het boekingskantoor en horen hier dat voorlopig alle vluchten gecanceled zijn.

We kunnen onze reservering omzetten naar half 5 's middags, maar het is nog niet zeker of het dan wel doorgaat.

Terug bij ons huisje gaan we eerst ontbijten en gaan daarna het Wildlife centre om de hoek verkennen. Deze instelling zorgt voor het behoud van de kiwi. Ze zoeken eieren in het regenwoud en stellen deze veilig zodat ze niet opgegeten worden door o.a. ratten en wezels. De eieren worden hier uitgebroed en de jonge kiwi's worden teruggezet op een rat en wezel vrij eilandje, als de kiwi groot genoeg is wordt ie terug gezet in de natuur.

In een verduisterde ruimte hebben we 2 kiwi's gezien. Het duurde wel even voordat ze tevoorschijn kwamen en helaas mochten we er geen foto's van maken.

Hierna hebben we onze zwemspullen opgehaald en zijn naar de Hot Pools gelopen. Er zijn 3 baden van resp. 36, 38 en 40 graden.
3 uur later moeten we nogmaals controleren of er vandaag nog gevlogen wordt. Niet dus!

We krijgen morgenvroeg nog een laatste kans om over de gletsjer te vliegen maar de vooruitzichten zijn niet best. Duimen maar.

Dan maar ff wat drinken in de pub.

Om 21.45 vanavond gaan we glimwormen kijken met een gids, leuk om te zien, jammer dat het nog steeds regent.

Ivm de slechte internetverbinding is het nu niet mogelijk om foto's te plaatsen. deze volgen later.

Na een laatste borrel gaan we lekker slapen.

Trees

Rustig aan met de drank haha

Sandra

Nou, ik duim voor jullie hoor! Zou toch wel heel leuk zijn als de helikopter vlucht door gaat! Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Nog heel veel plezier. X

Loes

Het zit in sommige opzichten niet mee zo te lezen. Maar er blijven gelukkig nog wel andere leuke dingen over....toch? We zullen duimen voor mooier weer!

Tonny

Hopelijk klaart het op zodat de helikopter vlucht door kan gaan. We zullen voor jullie duimen?