mariaenguus.reismee.nl

Dag 35 Auckland dag 2

Na het ontbijt weer met de bus naar de stad. Gisteren hebben we niet alles kunnen doen, bv het museum lag te ver lopen van de stad.
Daarom besluiten we om vandaag met de Hop on-Hop off bus te gaan. Deze stopt op alle plaatsen waar we nog heen willen en meer.

We stappen op in de stad en onze eerste stop is het Auckland Museum. Hier zien we o.a. een optreden van een Maori Cultural Performance Group. Ook is er een tentoonstelling over Anne Frank!

Na 2 uurtjes stappen we weer op de bus.

De volgende stop is Parnell Village, dit is een rijke wijk in Auckland waar veel leuke (maar ook dure) winkeltjes zijn.

Het is mooi weer en we besluiten om hiervandaan naar het centrum te lopen (ons is vertelt dat dit geheel bergafwaarts is).

Na een uurtje komen zijn we weer terug in de stad. Het is inmiddels half 4 en tijd voor een terrasje.
We vinden een gezellig cafétje in een zijstraat van Queenstreet.

Om 6 uur stappen we op de bus terug naar Mt Eden waar onze B&B staat. Na een douche gaan we een hapje eten om de hoek.